Методичні рекомендації


МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ГУРТКІВ
ЩОДО МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ ЯКІСНОГО ЗАНЯТТЯ

Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 н.р.

Лист ІМЗО від 19.07.2018 № 22.1/10-2573 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти на 2018/2019 навчальний рік” тут


Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020/2021 навчальному році

7 7 статей про підвищення кваліфікації для вчителів НУШ тут

ST101 Онлайн-курс для вчителів початкової школи тут

У вільному доступі  записи усіх сесій EdCamp тут

Методичні рекомендації по застосуванню програми „КОНСТРУКТОР ЗАНЯТЬ"


ДОВІДНИК КЕРІВНИКА ГУРТКА ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ


допоможе своєчасно, ефективно з мінімальною витратою часу вирішити численні питання організації навчально-виховного процесу. Подана інформація допоможе керівнику гуртка самостійно зорієнтуватися, як в навчальному, так і у виховному аспектах освітнього процесу позашкільного закладу. У довіднику використані законодавчі і директивні, інструктивно-методичні і нормативно-правові матеріали, які регламентують сучасний освітній процес, а також кращий досвід удосконалення і оптимізації навчального процесу у творчих об'єднаннях школярів ПНЗ  України.

Система занять у гуртку початкового технічного моделювання як основа формування практичних умінь та навичок молодших школярів тут


Портфоліо педагога: як скласти та де скачати шаблони? тут

Методичні рекомендації щодо самооцінювання та саморозвитку вчителя

Інтегроване заняття сьогодні.



Напевно досвід проведення інтегрованих занять є у кожного педагога. І хоч це вимагає великої підготовки, ефективність таких занять висока. Взаємозв'язок двох навчальних дисциплін в рамках одного заняття повинна виглядати гармонійно і бути зрозумілою учневі. У чому ж переваги інтегрованого заняття і як воно виглядає сьогодні?
Що ж таке інтеграція предметів?
Під словом «інтеграція» ми розуміємо об'єднання різних частин в одне ціле, їх взаємовплив і взаємопроникнення, а також злиття навчального матеріалу двох дисциплін. Інтегроване заняття дає можливість учневі більш повно побачити картину явища. Точка перетину двох предметів (їх може бути і більше) є піком заняття, його самоціллю. При цьому інтегруються як суміжні предмети, так і представляють різні цикли. З однаковим успіхом можна об'єднати як історію з фольклором, з краєзнавством, технічною творчістю, так і історію з хореографією, а англійська мова з творчістю.
У чому переваги інтегрованих занять?
Інтегровані заняття є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини. Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами.
Інтеграція - це надзвичайно приваблива форма заняття для дитини. Діти більш схильні до стомлюваності, яку викликає одноманітність. Інший, незвичний хід заняття спонукає його інтерес і стимулює активність.
Інтегровані заняття часто супроводжуються відкриттями і знахідками. Це, в якомусь сенсі, наукова діяльність. Особлива цінність цього явища в тому, що роль дослідників виконують учні.
Крім перерахованого вище, заняття такого типу як можна краще розкривають творчий потенціал педагога. Це не тільки новий етап у професійній діяльності вчителя, а й чудова можливість для нього вийти на новий рівень відносин з учнівським колективом.
Інтегровані уроки переслідують мету розвитку образного мислення учня.
Особливості проведення інтегрованого заняття
Нестандартність заняття вимагає великої підготовчої роботи. Почати краще з визначення провідної мети, яка буде лейтмотивом заняття. Відповідно до мети визначається зміст заняття. Весь навчальний матеріал не повинен бути перевантажений зайвою інформацією.
Усі види діяльності на занятті повинні відповідати ліміту навчального навантаження. Отже, діти отримують великий обсяг інформації, вони постійно активні і захоплені новизною заняття, тому педагог не повинен допустити перевантаження.
Один з предметів буде домінувати, а значить, бути ведучим.
Найчастіше інтегровані заняття проводяться парою керівників гуртків.
Варіації інтегрованих занять
Інтегровані заняття зазвичай плануються заздалегідь. Адже необхідно, щоб тема  збігалася з темою  в навчальних програмах, і готовність колективу до певного типу заняття. Дуже часто інтегровані заняття проводяться за темами узагальнення і закріплення знань.
Сучасна спрямованість позашкільної освіти тісно пов'язана з комп'ютеризацією та інформатизацією. Тому багато занять потребують інтеграції з інформатикою. Діти закріплюють нові знання за допомогою персонального комп'ютера. Сучасним дітям приносить велике задоволення робота з комп'ютером і навчання для них стає більш захоплюючою. Діти можуть виконувати на комп'ютері як звичайні завдання стандартного заняття, так і нові, незвичні для них вправи. Основна мета такого заняття - вивчення нового матеріалу (або закріплення теми) поряд з освоєнням прийомів роботи на комп'ютері.
Сучасна освіта передбачає такі заняття зробити обов'язковими і відрегулювати їх регулярність (наприклад, раз на чверть). Це не означає, що комп'ютеризація поступово позбавляє людину почерку, але освіта переслідує мету соціалізації. Школа виконує громадський запит і готує дітей до вимог виробництва.
Напевно, найпоширеніший варіант інтегрованих занять – гуртки естетичного циклу. Синтез музики і хореографії, образотворчого мистецтва найбільш повно підносить дітям навчальний матеріал. Знання стають більш осмисленими, учні глибше вникають у досліджувані питання. Такі заняття продуктивні: вони не тільки дають знання, але й надихають їх на власну творчість.
Ефективні заняття гуманітарної спрямованості. Зазвичай вони мають порівняльний характер, наприклад, аналізується аспект граматики української та англійської мов.
Як підготувати інтегроване заняття
Розпочинається підготовка з складання докладного плану заняття. Кожен етап заняття розписується і вказується час, витрачений на цей етап. Педагоги заздалегідь продумують хід заняття і прогнозують всі можливі паузи, пов'язані з наочністю та роздатковим матеріалом. Зазвичай на інтегрованих заняттях чимало навчального обладнання: від карток до мультимедійного полотна. Керівники гуртків працюють в парі, і навіть якщо в певний момент провідну роль відіграє один педагог, другий не повинен сидіти в тіні. Він або готується до наступного етапу, або спостерігає за роботою дітей, допомагає їм.
В кінці заняття всі учні повинні самостійно позначити ті міжпредметні зв'язки, заради яких і планувалося заняття. Тобто мета повинна бути досягнута. На етапі закріплення педагоги повинні це побачити, тому вправи цього моменту заняття повинні бути найбільш яскравими, конкретними, придатними для індивідуальної роботи.
Вже згадувалася перевантаження, якої, на жаль, не вдається уникнути деяким педагогам. Нагромадження матеріалу, наочностей, активних видів роботи стомлюють дитину, і він перестає сприймати навчальний матеріал. Наша мета - вивчення теми в міжпредметному контексті, а не гонитва за обсягами знань.
Можна залучати і учнів до підготовки інтегрованого заняття, заздалегідь пропонуючи їм підготувати якусь частину нового матеріалу. Таким чином, ви вже робите заняття рольовим.
Часто інтегровані заняття проводяться у формі семінарів. Це поширена практика. Семінари, у свою чергу, підрозділяються на семінар-дослідження, семінар-дискусію і семінар-«круглий стіл».
Сьогодні педагогіка схиляється до того, що в основі інтегрованих занять повинна бути гуманістична спрямованість. Це означає, що знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальних інтересів учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.

 посібник "Система занять у гуртку початкового технічного моделювання як основа формування практичних умінь і навичок молодших школярав

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В РОБОТІ:

Практичні інтелектуальні завдання 

Ігри на згуртованість колективу

корисні посилання:

http://universinet.org/games  - ігри для розвитку дітей
http://gadgets.sterno.ru/  - гаджети
http://101widgets.com/  - гаджети (є по розділах)
http://blognauroke.blogspot.com/2009/09/blog-post_24.html
http://xflash.ucoz.ru/
http://chasikov.net.ru/
http://htmlka.com/  анімований текст
сайт для  створення фотоальбому

Сервіс для створення пазлів

Тут можна записати голосове повідомлення

Перетворення PDF файлів в Microsoft Word, Excel або PowerPoint документів. тут

Перетворення файлу в PDF. Багато форматів підтримуються. тут


 Створення власних інтерактивних завдань тут


Інструкція "Створення вікторини"

Приклади вправ на вибір: 
Виділити слова
Вікторина (1 відповідь)
Вікторина (множинні відповіді)
Знайти слова - Інструкція
Перший мільйон - Інструкція

Створення вправ групи "Розподіл"
Приклади вправ на Розподіл:  
Відповідності сітки - Інструкція
         http://learningapps.org/1708808  
Гра "Парочки"
Знайти на карті
http://learningapps.org/1459337 
         Знайти пару
Класифікація
Пазл - інструкція 1, Інструкція 2
         Таблиця відповідностей - інструкція
http://learningapps.org/1481537
         Фрагменти зображення
Створення вправ групи"Послідовність"
Приклади вправ на послідовність: 
Просте упорядкування - Інструкція
 http://learningapps.org/1788539
 http://learningapps.org/1704887

 Розставити за порядком
 http://learningapps.org/1113073
http://learningapps.org/1165892 

Числова пряма 
http://learningapps.org/1727688
http://learningapps.org/1433595
http://learningapps.org/958885
 Створення вправ групи"Заповнення"

Створення вправ групи "Онлайн-ігри"
Приклади вправ на Онлайн-ігри: 

Впорядкування - Інструкція
 http://learningapps.org/1428324
http://learningapps.org/1308577 

Вікторина для кількох гравців
 http://learningapps.org/1678150

http://learningapps.org/1310390 

Де це?
 http://learningapps.org/1847848

http://learningapps.org/1776911 
http://learningapps.org/1041799

Порахувати
http://learningapps.org/985006
http://learningapps.org/237857
http://learningapps.org/65378
 

Скачки
http://learningapps.org/1760425 
http://learningapps.org/604871
http://learningapps.org/1422997

Створення вправ групи "Інструменти"
Приклади вправ: 
         
Інтелектуальна карта
Підтримується не всіма браузерами. 

Аудіо- та відео-контент
http://learningapps.org/1427440
http://learningapps.org/1203350 

Блокнот
 Простий блокнот для спільних записів на Etherpad.
Голосування
http://learningapps.org/display?v=p2dm21uej01 
http://learningapps.org/display?v=pq3sksz2c01  

Дошка оголошень
http://learningapps.org/display?v=pm7s968qt01
http://learningapps.org/display?v=p9d18ic4501

Календар
Календар-розклад для спільного одночасного заповнення  

Колекція вправ
http://learningapps.org/1838740 
http://learningapps.org/display?v=pmxy5jcfa15

Мій клас : https://learningapps.org/join/6maf439t

Створення інтерактивних карток-завдань на платформі  Google тут



Немає коментарів:

Дописати коментар